گردشگری

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

به این پارک ملی که در استان آیدین و در محدوده شهرستانهای کوش آداسی و سکه قرار دارد، از طریق جاده کوش آداسی - سوکه قابل رفت و آمد می باشد. فاصله این پارک ملی تا کوش آداسی 28 کیلومتر و تا سوکه 34 کیلومتر است.

بافت ژئولوژیکی شبه جزیره دیلک که از پیشروی کوه سامسون به دریای اژه بوجود آمده از توده های متعلق به دوران پالزوئیک، مزوزوئیک و نئوژن بوده که یکی از نواحی مندرس است. پلاژهای شنی، دره ای، سنگی مرتفع این شبه جزیره بسیار جالب توجه است.

اگر قصد دیدن از این پارک زیبا را داشتین می توانید با همکاران ما و کانتر تور آنتالیا هورامان گشت ارتباط داشته باشید.

بخش شمالی این پارک ملی دارای یک پوشش گیاهی بی نظیر در منطقه مدیترانه است. بویژه گیاهان تیره شاه بلوط و دفنه و نیز کلیه انواع گیاهان مخصوص ناحیه مدیترانه در این شبه جزیره با طراوت و زیبایی خاصی دیده میشود.

 

شاه بلوط مخصوص نواحی جنگلی آناطولی شمالی، بید، سرو و غیره تنها در این منطقه از کشور در کنار هم وجود دارد. پارک ملی ، آخرین نقطه غربی آناطولی است که نسل آن در حال انقراض است. همچنین فک مدیترانه و لاک پشتهای دریایی که در کشورهای مدیترانه ای تحت حمایت و حفاظت قرار گرفته اند در کناره ها و سواحل این پارک ملی امکان زاد و ولد و رشد یافته اند.

منبع : bamaaa

  • ۹۸/۱۱/۲۵
  • mohsen ghorbani

پارک ملی روستای آیدین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی